Våre arrangementer

Et aktivt miljø

Vårserien består vanligvis av 8 seilaser, Høstserien av 6 seilaser. I tillegg kommer den årlige «Atlantic International Cup» i mai med 6 seilaser og kretsmesterskapet med 6 seilaser. I tillegg deltar klassen naturligvis sammen med de andre i Sukkertoppseilasen i mai, Sommerregatta ved St. Hans og Borgundfjorden Rundt i september/oktober. Om vinteren kjøres en treningsserie med 6 seilaser fra oktober til påske. Lokalt gir dette en overflod av opplevelser. Noen seilere reiser i tillegg omkring på de 4 Norges-Cupene, NM, Nordisk Mesterskap og VM.

Det er mye en kan delta på, men samtidig skal det være greit å eie en 2.4mR i Ålesunds Seilforening uten å seile mer enn en har tid og lyst til.

Et oppvarmet lokale i hallen benyttes til innendørs vinteraktiviteter. Fra den vanlige seilsesongen slutter i oktober møtes gruppa ofte, vanligvis på mandager fra kl. 18.00.  En diskuterer, lærer om seiltrimming og vedlikehold av båtene. Et trivelig miljø og mye å lære.  I samme periode henges det opp isolerte plastvegger omkring et godt opplyst og oppvarmet område i hallen, slik at båteierne hele vinteren kan foreta mindre reparasjoner og forbedringer på båtene.

Endring i seilingsbestemmelser

Fra tid til annen må seilingsbestemmelser endres.  Til det vil vi benytte denne fila:​

Endring publisert 22.11.2018:

Endring i seilingsbestemmelsene for Vinterserie 4 (3. seilas) for 2.4mR;

Endring i tidsprogram:

Regattaen flyttes fra lørdag 24. til søndag 25. november.

Varselsignal er planlagt kl. 12.00

Ytterligere varslinger skjer på lukket Messenger.  Spesielle seilingsbestemmelser for vinterserien (vintertreningsserien) er tilsendt samtlige mulige deltakere.

Endring publisert 09.11.2018:

Endring i seilingsbestemmelsene for Vinterserie 3 for 2.4mR;

Endring i tidsprogram:

Regattaen flyttes fra lørdag 10. til søndag 11. november.

Endring publisert 26.10.2018:

Vinterserien for 2.4mR er relativt ny og er derfor ikke nevnt i seilingsbestemmelsene for Regattaserien for 2.4.  Den har likevel blitt arrangert etter disse reglene og vi forholder oss til dem:

Endring i seilingsbestemmelsene for Vinterserie 2 for 2.4mR;

Endring i tidsprogram:

Regattaen flyttes fra lørdag 27. til søndag 28. oktober.