Velkommen til 2.4mR

Velkommen til en spennende klasse.

2.4mR er en liten båt, velegnet for alle aldersklasser, kvinner og menn.  Den seiles av en person. Vedkommende må gjøre alle oppgavene selv.  Mestringen av båten i vind og sjø og intens konkurranse gir sterke positive oppleveleser.  Båten er rask å sette ut når den skal brukes, like rask å ta opp etter hver seilas, den trenger ikke båtplass, vedlikeholdet er absolutt minimalt og den kan etterlates trygt på sin parkeringsplass til du har tid til å bruke den. Et enkelt båthold for store opplevelser i et inspirerende miljø.

Mer opplysninger om båten finner du i linkene under menyen " I Focus".

Nytt i klassen i det siste ?

07.12.2018:

Foreningen jobber med vinterkurs frem til Arrangør og til Dommer.  Oppleggene fra NSF er totrinns, først nettkurs (forkurs) som hvem som helst kan gå i gang med på egen hånd og som må være bestått før en kan gå videre.  Så et vanlig kurs, sannsynligvis på 16 timer, utpå senvinteren. I dag har 2.4-seilerne blirr spurt om hvem som vil bli med på forkurset.  Så kan jo vi i gruppa gå i gang med det på egen hånd, kanskje med noe få samlinger for å kunne diskutere vanskelige tema, slik at vi er klare når hovedkurset kommer.  Seiling må en ha i tankene året rundt.

03.11.2018:

Første vinterserieseilas gikk glimrende, i fint vær og med hele 8 deltakere - og med krevende vindskift.  De tre første ble Ola, Trond og Pål. NOR 132 og NOR 131 er nå satt inn i varmerommet for å få fikset noen skrammer her og der.  Eierne vil samtidig ha litt veiledning på hvordan dette gjøres slik at de i fremtiden blir selvhjulpne. Det skal jo være en del av bedriftskulturen i klassen;  en skal ikke bare kunne seile fort og høyt, men også kunne vedlikeholde sitt sportsredskap.

28.10.2018:

​Etter surt vær i det siste kom helgen for første seilas i Vinterserien, i dag 28. oktober, med strålende sol og fin 3 m/s stødig vind.  Hele 8 båter stilte til start, derav en som ble lånt av en seiler fra en annen klasse som har avsluttet sesongen. En flott 2.4-regatta dempet seile-abstinensen for han.

Atlantic International Cuphttp://Atlantic International Cup

Alle nyheter

ÅRSFESTEN PÅ SEILERHYTTA VEL I HAVN – ERIK BØEN ÅRETS VINNER AV BRUDEEGGETÅRSFESTEN PÅ SEILERHYTTA VEL I HAVN – ERIK BØEN ÅRETS VINNER AV BRUDEEGGET2019-10-29T23:00:00ZLørdag 26.10. var det igjen tid for årsfest på Seilerhytta, med utdeling av premier, heder og ære. I år var det felles arrangement for barn, ungdom og voksne.
Dugnad 26. oktober 2019Dugnad 26. oktober 20192019-10-22T22:00:00ZHusk dugnaden i havna lørdag 26. oktober kl. 10.00-15.00.
Ålesund i Eliteserien også neste sesong!Ålesund i Eliteserien også neste sesong!2019-10-16T22:00:00ZÅrets mål for Seilsportsligaen nådd med god margin – det blir Eliteserieseiling for Ålesunds Seilforening også i 2020!
Borgundfjorden Rundt 2019 avholdes ikkeBorgundfjorden Rundt 2019 avholdes ikke2019-10-15T22:00:00ZDet er besluttet at Borgundfjorden Rundt 2019 ikke seiles opp igjen.
Erfaringsmøte 2019Erfaringsmøte 20192019-10-13T22:00:00ZMinner om morgendagens erfaringsmøte for regattasesongen 2019. Alle seilere i Ålesunds Seilforening er invitert! 15. oktober 2019, klokken 18.00 Rom B228, NTNU Ålesund
Pål Kragset tildelt Norges Seilforbund sin utmerkelse Årets IldsjelPål Kragset tildelt Norges Seilforbund sin utmerkelse Årets Ildsjel2019-10-12T22:00:00ZUnder den store seilerfesten i Oslo etter Mesternes Mester i seiling lørdag 12.10.19 ble Pål Kragset tildelt den høythengende hedersbevisningen Årets Ildsjel.
Sesongavslutningsfest 2019Sesongavslutningsfest 20192019-10-08T22:00:00ZInvitasjon til Sesongavslutning og premieutdelingsfest på Seilerhytta lørdag 26. oktober 2019. NB! Påmeldingsfrist 20. oktober 2019.
Melding fra regattastyretMelding fra regattastyret2019-09-24T22:00:00ZNy dato for Høstserie 5.
Sommerskole 2019Sommerskole 20192019-08-04T22:00:00ZÅlesunds Seilforening si jollegruppe arrangerer også i år sin meget populære sommerskole for barn og ungdom i alderen 8-13.
Tid for RAMSALT - Regattaen for alleTid for RAMSALT - Regattaen for alle2019-06-20T22:00:00ZFredag 21. juni er det endelig er det klart for RAMSALT. Regattaen hvor vi senker terskelen og ønsker alle som har lyst til å prøve seiling velkommen!
Sankthansfeiring på SeilerhyttaSankthansfeiring på Seilerhytta2019-06-17T22:00:00ZTradisjonen tro blir det Sankthansfeiring på Gåsholmen også i år.
21. juni er det tid for RAMSALT - regattaen for alle21. juni er det tid for RAMSALT - regattaen for alle2019-06-15T22:00:00Z​Fredag 21. juni er det endelig er det klart for RAMSALT. Regattaen hvor vi senker terskelen og ønsker alle som har lyst til å prøve seiling velkommen!
Informasjon om reisestøtte 2019Informasjon om reisestøtte 20192019-06-12T22:00:00ZSom ledd i foreningens sportslige satsing er det etablert en reisestøtteordning for å stimulere til deltagelse utenfor egen forening. Info om dette er tidligere distribuert via klassekapteinene.
Sensasjonell 2.plass til Ålesunds Seilforening i årets første runde av Seilsportsligaens ElitedivisjonSensasjonell 2.plass til Ålesunds Seilforening i årets første runde av Seilsportsligaens Elitedivisjon2019-06-10T22:00:00ZLaget fra Ålesunds Seilforening gjorde alle spådommer til skamme, og slo til med en meget solid sammenlagt 2.plass etter helgens seilaser i Oslo.
NORDENFJELDSKE SEILERUKE 2019 I ÅLESUND ER AVLYSTNORDENFJELDSKE SEILERUKE 2019 I ÅLESUND ER AVLYST2019-06-05T22:00:00ZEtter å ha måttet konstatere at påmeldingen fortsatt er meget svak, selv etter tunge markedsføringstiltak og purrerunder, måtte Ålesunds Seilforening i dag ta den tunge avgjørelsen om å avlyse Seileruka 2019.