Velkommen til 2.4mR

Velkommen til en spennende klasse.

2.4mR er en liten båt, velegnet for alle aldersklasser, kvinner og menn.  Den seiles av en person. Vedkommende må gjøre alle oppgavene selv.  Mestringen av båten i vind og sjø og intens konkurranse gir sterke positive oppleveleser.  Båten er rask å sette ut når den skal brukes, like rask å ta opp etter hver seilas, den trenger ikke båtplass, vedlikeholdet er absolutt minimalt og den kan etterlates trygt på sin parkeringsplass til du har tid til å bruke den. Et enkelt båthold for store opplevelser i et inspirerende miljø.

Mer opplysninger om båten finner du i linkene under menyen " I Focus".

Nytt i klassen i det siste ?

07.12.2018:

Foreningen jobber med vinterkurs frem til Arrangør og til Dommer.  Oppleggene fra NSF er totrinns, først nettkurs (forkurs) som hvem som helst kan gå i gang med på egen hånd og som må være bestått før en kan gå videre.  Så et vanlig kurs, sannsynligvis på 16 timer, utpå senvinteren. I dag har 2.4-seilerne blirr spurt om hvem som vil bli med på forkurset.  Så kan jo vi i gruppa gå i gang med det på egen hånd, kanskje med noe få samlinger for å kunne diskutere vanskelige tema, slik at vi er klare når hovedkurset kommer.  Seiling må en ha i tankene året rundt.

03.11.2018:

Første vinterserieseilas gikk glimrende, i fint vær og med hele 8 deltakere - og med krevende vindskift.  De tre første ble Ola, Trond og Pål. NOR 132 og NOR 131 er nå satt inn i varmerommet for å få fikset noen skrammer her og der.  Eierne vil samtidig ha litt veiledning på hvordan dette gjøres slik at de i fremtiden blir selvhjulpne. Det skal jo være en del av bedriftskulturen i klassen;  en skal ikke bare kunne seile fort og høyt, men også kunne vedlikeholde sitt sportsredskap.

28.10.2018:

​Etter surt vær i det siste kom helgen for første seilas i Vinterserien, i dag 28. oktober, med strålende sol og fin 3 m/s stødig vind.  Hele 8 båter stilte til start, derav en som ble lånt av en seiler fra en annen klasse som har avsluttet sesongen. En flott 2.4-regatta dempet seile-abstinensen for han.

Nyheter

Årsfesten på Seilerhytta avholdt med god stemning. Årets vinner av Brudeegget er Ola Herje.Årsfesten på Seilerhytta avholdt med god stemning. Årets vinner av Brudeegget er Ola Herje.2018-10-21T22:00:00ZTradisjonen tro ble det avholdt stor seilerfest på Seilerhytta lørdag 20.10. med flott middag, høy stemning og utdeling av årets vandrepokaler, heder og ære.

Atlantic International Cuphttp://Atlantic International Cup

Alle nyheter

Medlemskontingent 2019Medlemskontingent 20192019-03-17T23:00:00ZFaktura for medlemskontingent 2019 er nå utsendt.
Informasjonsmøte og kickoff J/70Informasjonsmøte og kickoff J/702019-02-10T23:00:00ZEndelig er vi klare for å fortelle mer om J/70-satsingen til Ålesunds Seilforening. Vi vil ha med DEG som seiler og dette passer både til erfarne og til nybegynnere!
Kranførerkurs arrangeres 18. og 19. mars kl. 18:00 – 20:00.Kranførerkurs arrangeres 18. og 19. mars kl. 18:00 – 20:00.2019-02-10T23:00:00ZKurset kvalifiserer til å operere den store krana i Nørvevika og går over 2 kvelder.
Dugnad på Gåsholmen hver lørdagDugnad på Gåsholmen hver lørdag2019-02-06T23:00:00ZDet er også i vinter dugnad på Gåsholmen hver lørdag, båtavgang fra Nørvevika kl. 11:00.
Årsmøtedokumenter er nå publisertÅrsmøtedokumenter er nå publisert2019-02-05T23:00:00ZVi minner om at Ålesunds Seilforening avholder årsmøte på Scandic Hotel Ålesund, Molovegen 6 onsdag 13. februar 2019 kl. 19.00
Foredrag med Magne Klann - Norge om babordForedrag med Magne Klann - Norge om babord2019-02-01T23:00:00Z19. februar klokken 18.00 på NTNU viser Magne Klann bilder og forteller om sin tur langs Norskekysten fra Nordkapp til Lindesnes med RS Aero – verdens lengste seiltur med jolle.
Regelkurs med mulighet for videre løpRegelkurs med mulighet for videre løp2019-01-20T23:00:00ZTirsdag 29. januar 2019 klokken 18.00 starter årets opplegg for utdanning i regi av Ålesunds Seilforening. Kursene avholdes ved NTNU.
Årsmøte onsdag 13. februar 2019Årsmøte onsdag 13. februar 20192019-01-11T23:00:00ZÅlesunds Seilforening avholder årsmøte på Scandic Hotel Ålesund, Molovegen 6 onsdag 13. februar 2019 kl. 19.00.
Frisk sportslig satsing i Ålesunds SeilforeningFrisk sportslig satsing i Ålesunds Seilforening2019-01-04T23:00:00ZSom ledd i foreningens strategi om rekruttering og sportslig satsing er vi glad for nå å kunne informere om at ÅS har klart å sikre seg to av Seilsportsligaens topp moderne og regattaklare J/70-båter til meget gunstige betingelser.
Hardhausen 2018Hardhausen 20182018-12-20T23:00:00ZTradisjonen tro avholdes årets Hardhausen tredje juledag. I år også for 2.4mR.
ÅPENT FOREDRAG AV ARE WIIG OM GOLDEN GLOBE RACE 2018ÅPENT FOREDRAG AV ARE WIIG OM GOLDEN GLOBE RACE 20182018-12-17T23:00:00ZÅlesunds Seilforening inviterer til åpent foredrag med Are Wiig. Tirsdag 15.01.2019 kl 19.00 på NTNU Ålesund
Nordenfjeldske Seileruke 2019 - InvitasjonNordenfjeldske Seileruke 2019 - Invitasjon2018-12-17T23:00:00ZÅLESUND, 3.-7.juli - NOR-RATING (avhengig av påmelding vil det vurderes egne entypeklasser, f.eks. EXPRESS)
Jolleregattaen for de hardeste av de harde og tøffeste av de tøffe vel gjennomført!Jolleregattaen for de hardeste av de harde og tøffeste av de tøffe vel gjennomført!2018-11-23T23:00:00ZEtter å ha vært utsatt en uke pga manglende vind, ble jollenes Hardhausen avviklet i kalde men flotte forhold lørdag 24.11.18 – på dagen en måned før julaften.
Kremforhold for jollenes Hardhausen til helgen!Kremforhold for jollenes Hardhausen til helgen!2018-11-20T23:00:00ZEtter å ha blitt utsatt pga for lite vind forrige lørdag, ligger det nå an til å bli ideelle forhold for alle til årets siste jolleregatta lørdag f.k. 24.11.
Premieutdelingsfest for jolleseilerne vel gjennomført. Eriksens minnepokal gikk til Nela Grala.Premieutdelingsfest for jolleseilerne vel gjennomført. Eriksens minnepokal gikk til Nela Grala.2018-10-28T23:00:00ZSøndag 28.10. hadde foreningens jolleseilere sin premieutdelingsfest på Seilerhytta, med utdeling av vandrepokaler, heder og ære.