Velkommen til 2.4mR

Velkommen til en spennende klasse.

2.4mR er en liten båt, velegnet for alle aldersklasser, kvinner og menn.  Den seiles av en person. Vedkommende må gjøre alle oppgavene selv.  Mestringen av båten i vind og sjø og intens konkurranse gir sterke positive oppleveleser.  Båten er rask å sette ut når den skal brukes, like rask å ta opp etter hver seilas, den trenger ikke båtplass, vedlikeholdet er absolutt minimalt og den kan etterlates trygt på sin parkeringsplass til du har tid til å bruke den. Et enkelt båthold for store opplevelser i et inspirerende miljø.

Mer opplysninger om båten finner du i linkene under menyen " I Focus".

Nytt i klassen i det siste ?

07.12.2018:

Foreningen jobber med vinterkurs frem til Arrangør og til Dommer.  Oppleggene fra NSF er totrinns, først nettkurs (forkurs) som hvem som helst kan gå i gang med på egen hånd og som må være bestått før en kan gå videre.  Så et vanlig kurs, sannsynligvis på 16 timer, utpå senvinteren. I dag har 2.4-seilerne blirr spurt om hvem som vil bli med på forkurset.  Så kan jo vi i gruppa gå i gang med det på egen hånd, kanskje med noe få samlinger for å kunne diskutere vanskelige tema, slik at vi er klare når hovedkurset kommer.  Seiling må en ha i tankene året rundt.

03.11.2018:

Første vinterserieseilas gikk glimrende, i fint vær og med hele 8 deltakere - og med krevende vindskift.  De tre første ble Ola, Trond og Pål. NOR 132 og NOR 131 er nå satt inn i varmerommet for å få fikset noen skrammer her og der.  Eierne vil samtidig ha litt veiledning på hvordan dette gjøres slik at de i fremtiden blir selvhjulpne. Det skal jo være en del av bedriftskulturen i klassen;  en skal ikke bare kunne seile fort og høyt, men også kunne vedlikeholde sitt sportsredskap.

28.10.2018:

​Etter surt vær i det siste kom helgen for første seilas i Vinterserien, i dag 28. oktober, med strålende sol og fin 3 m/s stødig vind.  Hele 8 båter stilte til start, derav en som ble lånt av en seiler fra en annen klasse som har avsluttet sesongen. En flott 2.4-regatta dempet seile-abstinensen for han.

Nyheter

Årsfesten på Seilerhytta avholdt med god stemning. Årets vinner av Brudeegget er Ola Herje.Årsfesten på Seilerhytta avholdt med god stemning. Årets vinner av Brudeegget er Ola Herje.2018-10-21T22:00:00ZTradisjonen tro ble det avholdt stor seilerfest på Seilerhytta lørdag 20.10. med flott middag, høy stemning og utdeling av årets vandrepokaler, heder og ære.

Atlantic International Cuphttp://Atlantic International Cup

Rekruteringsregattaen Ramsalthttps://aalesundseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=32Rekruteringsregattaen Ramsalt2019-06-21T16:00:00Z2019-06-21T21:55:00ZLavterskel rekruteringsregatta. Har du ikke båt, så hjelper vi deg med å finne en. Bli med!
Sommerregattaenhttps://aalesundseilforening.klubb.nif.no/Lists/Aktiviteter/DispForm.aspx?ID=33Sommerregattaen2019-06-22T00:00:00Z2019-06-22T23:59:00ZRegatta på borgundfjorden, med sosialt samvær i etterkant. <b>Klasser:</b> 2.4mR, 12.5kvm, NOR Rating

Alle nyheter

Har du ikke meldt deg på Seileruka 2019 enda??Har du ikke meldt deg på Seileruka 2019 enda??2019-05-19T22:00:00ZNordenfjeldske Seileruke 2019 i Ålesund nærmer seg med stormskritt, og fortsatt savner vi en del lokale båter på lista. Vi hører rykter om flere, men nå er det på høy tid å melde seg på.
Sommerskole 2019Sommerskole 20192019-05-14T22:00:00ZÅlesunds Seilforening si jollegruppe arrangerer også i år sin meget populære sommerskole for barn og ungdom i alderen 8-13.
Strålende resultater og karrierebeste under NC2Strålende resultater og karrierebeste under NC22019-05-14T22:00:00ZNorges Cup 2 for optimist og laser gikk av stabelen sist helg i Kristiansand under flotte forhold med sol og 6-8 m/s med vind. Hele 6 seiler fra ÅS deltok med hhv. 3 i laser og 3 i optimist.
Flaggheis med to store utmerkelserFlaggheis med to store utmerkelser2019-05-02T22:00:00ZNær 70 personer var samlet til den tradisjonelle sesongåpningen Flaggheis på Seilerhytta 30. april.
5 Ålesundsseilere på Norges Cup 1 for Joller i Sandefjord5 Ålesundsseilere på Norges Cup 1 for Joller i Sandefjord2019-04-29T22:00:00ZI helgen gikk første Norges Cup for Laser og Optimist av stabelen i Sandefjord, og med 5 seilere fra ÅS på deltagerlisten.
FLAGGHEIS 2019FLAGGHEIS 20192019-04-22T22:00:00ZInvitasjon til sesongåpning på Seilerhytta tirsdag 30. april
Vi minner om info-møte for nye jolleseilere onsdag 24.04. og intensivhelg kommende helg!Vi minner om info-møte for nye jolleseilere onsdag 24.04. og intensivhelg kommende helg!2019-04-21T22:00:00ZDet blir informasjonsmøte for nye jolleseilere i Nørvevika onsdag 24.04. kl 18.00 og allerede til helgen er det intensivhelg som gir de nye en skikkelig pangstart.
Arrangørbriefing 2019Arrangørbriefing 20192019-04-20T22:00:00ZRegattastyret i Ålesunds Seilforening ønsker velkommen til en kort breifing for alle årets arrangører tirsdag 23. april klokken 18:00. Her vil vi komme med kort informasjon om årets regattasesong og gjennomføring av denne.
Påmeldingen til Nordenfjeldske Seileruke har virkelig åpnet!Påmeldingen til Nordenfjeldske Seileruke har virkelig åpnet!2019-04-07T22:00:00ZOppdatering: Vi beklager den kjedelige forsinkelsen, men er glad for at påmeldingen nå faktisk er åpnet fra i ettermiddag – Benytt deg av anledningen til å oppnå en svært gunstig EARLY BIRD PRIS på kun kr 1000,- INKL HAVNEAVGIFT om du er snar!!!
Nybegynnerkurs for optimistseilere fra 8 år starter nå!Nybegynnerkurs for optimistseilere fra 8 år starter nå!2019-03-27T23:00:00ZVi har et uforpliktende informasjonsmøte i Nørvevika båthavn 24.april kl 18 for barn og foreldre, så i år starter vi årets nybegynnerkurs med to intensivhelger. 27. og 28. April, 11. og 12. Mai.
Medlemskontingent 2019Medlemskontingent 20192019-03-17T23:00:00ZFaktura for medlemskontingent 2019 er nå utsendt.
Informasjonsmøte og kickoff J/70Informasjonsmøte og kickoff J/702019-02-10T23:00:00ZEndelig er vi klare for å fortelle mer om J/70-satsingen til Ålesunds Seilforening. Vi vil ha med DEG som seiler og dette passer både til erfarne og til nybegynnere!
Kranførerkurs arrangeres 18. og 19. mars kl. 18:00 – 20:00.Kranførerkurs arrangeres 18. og 19. mars kl. 18:00 – 20:00.2019-02-10T23:00:00ZKurset kvalifiserer til å operere den store krana i Nørvevika og går over 2 kvelder.
Dugnad på Gåsholmen hver lørdagDugnad på Gåsholmen hver lørdag2019-02-06T23:00:00ZDet er også i vinter dugnad på Gåsholmen hver lørdag, båtavgang fra Nørvevika kl. 11:00.
Årsmøtedokumenter er nå publisertÅrsmøtedokumenter er nå publisert2019-02-05T23:00:00ZVi minner om at Ålesunds Seilforening avholder årsmøte på Scandic Hotel Ålesund, Molovegen 6 onsdag 13. februar 2019 kl. 19.00