J/70 i Ålesunds Seilforening

Trening

Bli med og seil J/70! Ålesunds Seilforening har kjøpt to brukte båter og vi seiler organisert hver torsdag fra april til oktober etter «drop in»-prinsippet. Vi seiler korte seilaser (10-15 min) etter format fra Seilsportsligaen. Dette gir masse morsom seiling, mye action, og er supersosialt! Det kreves ingen forhåndskunnskaper, og du trenger ikke forplikte deg til å møte. Det er plass til 8 seilere samtidig i båtene – men er vi flere rullerer vi på å seile og å arrangere fra følgebåt. Prisen er omtrent som på treningssentre.

Du kommer rett inn i et etablert miljø, og du slipper å eie egen båt. Vi kaller det «bag-seiling». Ta med seiltøy i bagen og møt opp, så blir det seiling. Prosjektgruppen organiserer og sørger for at båtene holdes ved like.

Meld din interesse i menyen til høyre!

Regatta

Mer info kommer!

Event

Vi holder ulike eventer som for eksempel kurs, firmaarrangementer. Kontakt oss slik at vi sammen kan lage et opplegg for deg eller dere!

Samarbeidspartner?

Vil du være samarbeidspartner? Vi er hele tiden på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Vi kan tilby blant annet profilering, kurs og eventer til gjengjeld.

Prisliste:

Hel sesong                                  kr 4 800,-

Halv sesong (før/etter 1. juli)     kr 3 000,-

Medlemskap i Ålesunds Seilforening forutsettes, meld deg inn her om du ikke allerede er medlem.

Hva er ligaseiling?

Ligaseiling vil si at man seiler mange korte seilaser, hvor man hele tiden bytter på lagene. Dermed blir det masse action, mye læring, og det er veldig sosialt.

Ligaseiling dukket opp i Norge i 2016 da Norges Seilforbund startet Norsk Seilsportliga – et slags norgesmesterskap for klubblag på samme måte som Eliteserien i fotball. Ålesunds Seilforening rykket opp i øverste divisjon i forkant av 2019-sesongen! Har du lyst, og er god nok, kan du bli tatt ut til å representere din klubb i Seilsportligaen. Mer informasjon om dette finner du her.

Spørsmål?

Har du spørsmål rundt J/70-seiling i Ålesunds Seilforening kan du kontakte en av følgende personer:

- Martin H. Molden (93409947, 1989molden@gmail.com, Messenger) - treningsansvarlig

- Thomas M. Kolstad (90639263, tm.kolstad@gmail.com, Messenger)

- Oda H. Hansen (90659646, oda.hansen@icloud.com, Messenger)

- Daniel Westervik (98405922, daniel.westervik@gmail.com, Messenger) - event- og sponsoransvarlig

- Andreas S. Larsen (40478502, andreas@olarsen.no, Messenger) - prosjektleder

Nyheter

Informasjonsmøte og kickoff J/70Informasjonsmøte og kickoff J/702019-02-10T23:00:00ZEndelig er vi klare for å fortelle mer om J/70-satsingen til Ålesunds Seilforening. Vi vil ha med DEG som seiler og dette passer både til erfarne og til nybegynnere!
Kranførerkurs arrangeres 18. og 19. mars kl. 18:00 – 20:00.Kranførerkurs arrangeres 18. og 19. mars kl. 18:00 – 20:00.2019-02-10T23:00:00ZKurset kvalifiserer til å operere den store krana i Nørvevika og går over 2 kvelder.

Alle nyheter

Dugnad på Gåsholmen hver lørdagDugnad på Gåsholmen hver lørdag2019-02-06T23:00:00ZDet er også i vinter dugnad på Gåsholmen hver lørdag, båtavgang fra Nørvevika kl. 11:00.
Årsmøtedokumenter er nå publisertÅrsmøtedokumenter er nå publisert2019-02-05T23:00:00ZVi minner om at Ålesunds Seilforening avholder årsmøte på Scandic Hotel Ålesund, Molovegen 6 onsdag 13. februar 2019 kl. 19.00
Foredrag med Magne Klann - Norge om babordForedrag med Magne Klann - Norge om babord2019-02-01T23:00:00Z19. februar klokken 18.00 på NTNU viser Magne Klann bilder og forteller om sin tur langs Norskekysten fra Nordkapp til Lindesnes med RS Aero – verdens lengste seiltur med jolle.
Regelkurs med mulighet for videre løpRegelkurs med mulighet for videre løp2019-01-20T23:00:00ZTirsdag 29. januar 2019 klokken 18.00 starter årets opplegg for utdanning i regi av Ålesunds Seilforening. Kursene avholdes ved NTNU.
Årsmøte onsdag 13. februar 2019Årsmøte onsdag 13. februar 20192019-01-11T23:00:00ZÅlesunds Seilforening avholder årsmøte på Scandic Hotel Ålesund, Molovegen 6 onsdag 13. februar 2019 kl. 19.00.
Frisk sportslig satsing i Ålesunds SeilforeningFrisk sportslig satsing i Ålesunds Seilforening2019-01-04T23:00:00ZSom ledd i foreningens strategi om rekruttering og sportslig satsing er vi glad for nå å kunne informere om at ÅS har klart å sikre seg to av Seilsportsligaens topp moderne og regattaklare J/70-båter til meget gunstige betingelser.
Hardhausen 2018Hardhausen 20182018-12-20T23:00:00ZTradisjonen tro avholdes årets Hardhausen tredje juledag. I år også for 2.4mR.
ÅPENT FOREDRAG AV ARE WIIG OM GOLDEN GLOBE RACE 2018ÅPENT FOREDRAG AV ARE WIIG OM GOLDEN GLOBE RACE 20182018-12-17T23:00:00ZÅlesunds Seilforening inviterer til åpent foredrag med Are Wiig. Tirsdag 15.01.2019 kl 19.00 på NTNU Ålesund
Nordenfjeldske Seileruke 2019 - InvitasjonNordenfjeldske Seileruke 2019 - Invitasjon2018-12-17T23:00:00ZÅLESUND, 3.-7.juli - NOR-RATING (avhengig av påmelding vil det vurderes egne entypeklasser, f.eks. EXPRESS)
Jolleregattaen for de hardeste av de harde og tøffeste av de tøffe vel gjennomført!Jolleregattaen for de hardeste av de harde og tøffeste av de tøffe vel gjennomført!2018-11-23T23:00:00ZEtter å ha vært utsatt en uke pga manglende vind, ble jollenes Hardhausen avviklet i kalde men flotte forhold lørdag 24.11.18 – på dagen en måned før julaften.
Kremforhold for jollenes Hardhausen til helgen!Kremforhold for jollenes Hardhausen til helgen!2018-11-20T23:00:00ZEtter å ha blitt utsatt pga for lite vind forrige lørdag, ligger det nå an til å bli ideelle forhold for alle til årets siste jolleregatta lørdag f.k. 24.11.
Premieutdelingsfest for jolleseilerne vel gjennomført. Eriksens minnepokal gikk til Nela Grala.Premieutdelingsfest for jolleseilerne vel gjennomført. Eriksens minnepokal gikk til Nela Grala.2018-10-28T23:00:00ZSøndag 28.10. hadde foreningens jolleseilere sin premieutdelingsfest på Seilerhytta, med utdeling av vandrepokaler, heder og ære.
Erfaringsmøte 2018Erfaringsmøte 20182018-10-21T22:00:00ZVi minner om sesongens erfaringsmøte som avholdes 30. oktober klokken 18.00 på NTNU.
Årsfesten på Seilerhytta avholdt med god stemning. Årets vinner av Brudeegget er Ola Herje.Årsfesten på Seilerhytta avholdt med god stemning. Årets vinner av Brudeegget er Ola Herje.2018-10-21T22:00:00ZTradisjonen tro ble det avholdt stor seilerfest på Seilerhytta lørdag 20.10. med flott middag, høy stemning og utdeling av årets vandrepokaler, heder og ære.
Ålesundsseilere vant Studentmesterskap 2018!Ålesundsseilere vant Studentmesterskap 2018!2018-10-15T22:00:00ZStudentlekene Bergen Challenge gikk av stabelen 10-14.Oktober. Det er en idrettsfestival for studenter fra hele landet som konkurrerer i ulike idrettsgrener.