J/70 i Ålesunds Seilforening

Trening

Bli med og seil J/70! Ålesunds Seilforening har kjøpt to brukte båter og vi seiler organisert hver torsdag fra april til oktober etter «drop in»-prinsippet. Vi seiler korte seilaser (10-15 min) etter format fra Seilsportsligaen. Dette gir masse morsom seiling, mye action, og er supersosialt! Det kreves ingen forhåndskunnskaper, og du trenger ikke forplikte deg til å møte. Det er plass til 8 seilere samtidig i båtene – men er vi flere rullerer vi på å seile og å arrangere fra følgebåt. Prisen er omtrent som på treningssentre.

Du kommer rett inn i et etablert miljø, og du slipper å eie egen båt. Vi kaller det «bag-seiling». Ta med seiltøy i bagen og møt opp, så blir det seiling. Prosjektgruppen organiserer og sørger for at båtene holdes ved like.

Meld din interesse i menyen til høyre!

Regatta

Mer info kommer!

Event

Vi holder ulike eventer som for eksempel kurs, firmaarrangementer. Kontakt oss slik at vi sammen kan lage et opplegg for deg eller dere!

Samarbeidspartner?

Vil du være samarbeidspartner? Vi er hele tiden på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Vi kan tilby blant annet profilering, kurs og eventer til gjengjeld.

Prisliste:

Hel sesong                                  kr 4 800,-

Halv sesong (før/etter 1. juli)     kr 3 000,-

Medlemskap i Ålesunds Seilforening forutsettes, meld deg inn her om du ikke allerede er medlem.

Hva er ligaseiling?

Ligaseiling vil si at man seiler mange korte seilaser, hvor man hele tiden bytter på lagene. Dermed blir det masse action, mye læring, og det er veldig sosialt.

Ligaseiling dukket opp i Norge i 2016 da Norges Seilforbund startet Norsk Seilsportliga – et slags norgesmesterskap for klubblag på samme måte som Eliteserien i fotball. Ålesunds Seilforening rykket opp i øverste divisjon i forkant av 2019-sesongen! Har du lyst, og er god nok, kan du bli tatt ut til å representere din klubb i Seilsportligaen. Mer informasjon om dette finner du her.

Spørsmål?

Har du spørsmål rundt J/70-seiling i Ålesunds Seilforening kan du kontakte en av følgende personer:

- Martin H. Molden (93409947, 1989molden@gmail.com, Messenger) - treningsansvarlig

- Thomas M. Kolstad (90639263, tm.kolstad@gmail.com, Messenger)

- Oda H. Hansen (90659646, oda.hansen@icloud.com, Messenger)

- Daniel Westervik (98405922, daniel.westervik@gmail.com, Messenger) - event- og sponsoransvarlig

- Andreas S. Larsen (40478502, andreas@olarsen.no, Messenger) - prosjektleder

Nyheter

Sensasjonell 2.plass til Ålesunds Seilforening i årets første runde av Seilsportsligaens ElitedivisjonSensasjonell 2.plass til Ålesunds Seilforening i årets første runde av Seilsportsligaens Elitedivisjon2019-06-10T22:00:00ZLaget fra Ålesunds Seilforening gjorde alle spådommer til skamme, og slo til med en meget solid sammenlagt 2.plass etter helgens seilaser i Oslo.
Informasjonsmøte og kickoff J/70Informasjonsmøte og kickoff J/702019-02-10T23:00:00ZEndelig er vi klare for å fortelle mer om J/70-satsingen til Ålesunds Seilforening. Vi vil ha med DEG som seiler og dette passer både til erfarne og til nybegynnere!
Kranførerkurs arrangeres 18. og 19. mars kl. 18:00 – 20:00.Kranførerkurs arrangeres 18. og 19. mars kl. 18:00 – 20:00.2019-02-10T23:00:00ZKurset kvalifiserer til å operere den store krana i Nørvevika og går over 2 kvelder.

Alle nyheter

ÅRSFESTEN PÅ SEILERHYTTA VEL I HAVN – ERIK BØEN ÅRETS VINNER AV BRUDEEGGETÅRSFESTEN PÅ SEILERHYTTA VEL I HAVN – ERIK BØEN ÅRETS VINNER AV BRUDEEGGET2019-10-29T23:00:00ZLørdag 26.10. var det igjen tid for årsfest på Seilerhytta, med utdeling av premier, heder og ære. I år var det felles arrangement for barn, ungdom og voksne.
Dugnad 26. oktober 2019Dugnad 26. oktober 20192019-10-22T22:00:00ZHusk dugnaden i havna lørdag 26. oktober kl. 10.00-15.00.
Ålesund i Eliteserien også neste sesong!Ålesund i Eliteserien også neste sesong!2019-10-16T22:00:00ZÅrets mål for Seilsportsligaen nådd med god margin – det blir Eliteserieseiling for Ålesunds Seilforening også i 2020!
Borgundfjorden Rundt 2019 avholdes ikkeBorgundfjorden Rundt 2019 avholdes ikke2019-10-15T22:00:00ZDet er besluttet at Borgundfjorden Rundt 2019 ikke seiles opp igjen.
Erfaringsmøte 2019Erfaringsmøte 20192019-10-13T22:00:00ZMinner om morgendagens erfaringsmøte for regattasesongen 2019. Alle seilere i Ålesunds Seilforening er invitert! 15. oktober 2019, klokken 18.00 Rom B228, NTNU Ålesund
Pål Kragset tildelt Norges Seilforbund sin utmerkelse Årets IldsjelPål Kragset tildelt Norges Seilforbund sin utmerkelse Årets Ildsjel2019-10-12T22:00:00ZUnder den store seilerfesten i Oslo etter Mesternes Mester i seiling lørdag 12.10.19 ble Pål Kragset tildelt den høythengende hedersbevisningen Årets Ildsjel.
Sesongavslutningsfest 2019Sesongavslutningsfest 20192019-10-08T22:00:00ZInvitasjon til Sesongavslutning og premieutdelingsfest på Seilerhytta lørdag 26. oktober 2019. NB! Påmeldingsfrist 20. oktober 2019.
Melding fra regattastyretMelding fra regattastyret2019-09-24T22:00:00ZNy dato for Høstserie 5.
Sommerskole 2019Sommerskole 20192019-08-04T22:00:00ZÅlesunds Seilforening si jollegruppe arrangerer også i år sin meget populære sommerskole for barn og ungdom i alderen 8-13.
Tid for RAMSALT - Regattaen for alleTid for RAMSALT - Regattaen for alle2019-06-20T22:00:00ZFredag 21. juni er det endelig er det klart for RAMSALT. Regattaen hvor vi senker terskelen og ønsker alle som har lyst til å prøve seiling velkommen!
Sankthansfeiring på SeilerhyttaSankthansfeiring på Seilerhytta2019-06-17T22:00:00ZTradisjonen tro blir det Sankthansfeiring på Gåsholmen også i år.
21. juni er det tid for RAMSALT - regattaen for alle21. juni er det tid for RAMSALT - regattaen for alle2019-06-15T22:00:00Z​Fredag 21. juni er det endelig er det klart for RAMSALT. Regattaen hvor vi senker terskelen og ønsker alle som har lyst til å prøve seiling velkommen!
Informasjon om reisestøtte 2019Informasjon om reisestøtte 20192019-06-12T22:00:00ZSom ledd i foreningens sportslige satsing er det etablert en reisestøtteordning for å stimulere til deltagelse utenfor egen forening. Info om dette er tidligere distribuert via klassekapteinene.
NORDENFJELDSKE SEILERUKE 2019 I ÅLESUND ER AVLYSTNORDENFJELDSKE SEILERUKE 2019 I ÅLESUND ER AVLYST2019-06-05T22:00:00ZEtter å ha måttet konstatere at påmeldingen fortsatt er meget svak, selv etter tunge markedsføringstiltak og purrerunder, måtte Ålesunds Seilforening i dag ta den tunge avgjørelsen om å avlyse Seileruka 2019.
Historisk hovedsponsoravtaleHistorisk hovedsponsoravtale2019-06-04T22:00:00Z15. mai 2019 signerte Ålesunds Seilforening en historisk sponsoravtale med Sparebanken Møre, representert ved banksjef Merete Wiig. Banken blir foreningens hovedsponsor gjennom de neste 3 årene og vi ser frem til et fruktbart samarbeid for begge parter!