Hvordan bli medlem i Ålesunds Seilforening

Ålesunds Seilforening har valgt å ta i bruk KlubbAdmin som er et elektronisk medlemsregister. Vi må få registrert alle medlemmene våre her innen årsskifte, og håper derfor at du kan hjelpe oss! Den enkleste måten å få dette til er nemlig om du som medlem lager en profil på Minidrett.no og søker medlemskap i klubben. Vi anbefaler foreldre og foresatte om å lage seg en profil selv, og lage en til den de har ansvar for (foreldre/foresatte trenger ikke å selv være aktive eller medlem i idrettslag for å gjøre det).

Slik lager du profil i Minidrett:

1.     Gå inn på www.minidrett.no og trykk på «ny bruker». Her fyller du inn de brukeropplysninger det blir spurt om.

Her blir det blant annet spurt om fødselsnummer, dette blir ikke lagret verken hos oss i idrettslaget eller noen annen plass. Dette er kun fordi fødselsnummer er den eneste måten man kan identifisere at du faktisk er den du utgir deg for å være.

De som ikke har norsk statsborgerskap oppgir at de har nasjonalitet: «annen» da kommer man unna kravet om fødselsnummer

2.     Lag brukernavn og passord. Etter dette får du tilsendt en SMS med en kode for å bekrefte.

3.     Du har nå en aktiv bruker i Minidrett

Slik søker du medlemskap i klubben fra din Minidrett profil:

1.     Gå inn på Minidrett.no og logg inn

2.     Trykk «medlemskap»

3.     Trykk «Finn ny klubb

4.     Søk opp klubben du vil være medlem i

5.     Resultatene kommer opp under, velg riktig klubb.

6.     Deretter dukker det opp et nytt felt. Marker den idretten du vil delta i. Dersom du vil være medlem i idrettslaget men ikke drive idrett, markerer du bare boksen vedsiden av lagnavnet.

7.     Trykk på send søknad