Foredrag med Magne Klann - Norge om babord

Andreas S. Larsen
02.02.2019
19. februar klokken 18.00 på NTNU viser Magne Klann bilder og forteller om sin tur langs Norskekysten fra Nordkapp til Lindesnes med RS Aero – verdens lengste seiltur med jolle.

Vi får høre om møte med hval, utfordrende værforhold, og ikke minst: vi får se fantastiske bilder fra verdens vakreste kyst. En RS Aero er på størrelse med en laser og veier 30 kilo. Magne bar båten i land på sandstrender, og bodde under båten og seilet eller i telt. Ved avreise fra Nordkapp 25 april var det fortsatt vinter. Han møtte våren og sommeren på vei sørover, og kom frem til Lindesnes 12. juni – etter 49 dager og 1158,1 nautiske mil. Nå er rekorden offisiell og bragden er kommet i Guiness World Records.

I tillegg til turen vil Magne på vegne av NSF fortelle om #HoldHavetRent og Clean Seas, turn the tide on plastic. Havet er vårt element, og det er viktig at vi som seilere hjelper til med å løse problemene med forsøpling og forurensing.

Man trenger ikke seile langt for å dra på tur med jolle – det er noe alle jolleseilere i alle aldre kan prøve på. Kanskje blir dere inspirert til å prøve? Boka "Norge om babord" kan kjøpes til medlemspris!

Arrangementet er gratis.

Du kan lese mer om boka her:

Mer informasjon om "Norge om babord" finner du her: