Regelkurs med mulighet for videre løp

Andreas S. Larsen
21.01.2019
Tirsdag 29. januar 2019 klokken 18.00 starter årets opplegg for utdanning i regi av Ålesunds Seilforening. Kursene avholdes ved NTNU.

Vinterens kurs er delt inn i 2 deler:

1. Generell del med grunnleggende opplæring av regler. Denne delen passer godt for alle – ferske seilere, erfarne seilere, de som ønsker å lære mer om regler, de som ønsker en oppfriskning, de som skal arrangere regattaer for foreningen, de eldste jolleseilerne samt nysgjerrige og lærevillige jolleforeldre. Dette bør så mange som mulig få med seg!

2. Videre spesialisering som gir formell kompetanse. Man kan velge mellom to retninger:

a) Arrangørløp (arrangør på klubb- og kretsnivå)

b) Dommerløp (dommer på klubb- og kretsnivå)

Man velger selv om man ønsker å delta på hele opplegget eller kun del 1. En del av kurset er selvstudium (e-kurs), mens resten gjennomgås i plenum. Når det gjelder del 1 legges det opp til 3 samlinger på om lag 1,5 timer. Kursholdere blir Kjell Inge Tomren og Pål Kragset.

Meld din interesse til kjell-inge@tomren.as innen mandag 28. januar 2019. Kursdeltagerne vil etter påmelding motta ytterligere informasjon på e-post fra Kjell Inge Tomren.

Kurset er gratis for medlemmer av Ålesunds Seilforening. Foreningen har noen eksemplarer av Kappseilingsreglene 2017-2020 til salgs for de som måtte ønske det/ha behov for det.

Ta med egen PC.

- På vegne av utdanningsansvarlig